בפרשת השבוע כותב רש"י (כא, ו): 'ומה ראה אוזן להירצע מכל שאר אברים שבגוף, אמר רבי יוחנן בן זכאי, אזן זאת ששמעה על הר סיני לא תגנוב, והלך וגנב, תרצע. ואם מוכר עצמו, אוזן ששמעה על הר סיני כי לי בני ישראל עבדים, והלך וקנה אדון לעצמו, תרצע', ע"כ.
והתמיהה העולה: אם כן, מדוע רוצעים אותו רק במקרה והוא מבקש להישאר עבד בסיום שש השנים, והלא תיכף בתחילת המכירה היו צריכים לרצוע את אוזנו ששמעה 'לא תגנוב' או שמעה את 'כי לי בני ישראל עבדים', אתמהה!