על הפסוק בפרשת המעיל (שמות כח, לב) לֹא יִקָּרֵעַ, כותב רש"י: "והקורעו עובר בלאו, שזה ממנין לאוין שבתורה". השאלה הנשאלת: לאיזה צורך יש לכתוב פסוק מיוחד במעיל שאסור לקורעו, והרי בכל כלי הקודש יש איסור שלא לשבור או לקרוע אותם, כמו שנאמר בפרשת ראה (דברים יב, ג) וְנִתַּצְתֶּם אֶת מִזְבְּחֹתָם וְשִׁבַּרְתֶּם אֶת מַצֵּבֹתָם וגו' לֹא תַעֲשׂוּן כֵּן לַה' אֱלֹקיכֶם, שפירש שם רש"י שזה אזהרה לנותץ אבן בבית המקדש!

הרשמה

מצב אישי
פרטי הת"ת / ישיבה / כולל בו הנך לומד