תגיות: פרשת וארא
- הנושא הזה ריק.
-
מאתתגובות
-
-
יעקב הופמןאורח
א, לא התכוון שיזבחו אותם אלא רק שיתקיים מאמר הכתוב "ואח"כ יצאו ברכוש גדול.
ב, אולי לפני מתן תורה לא נאסרו בנעבד ונתכוונו לשוחטם לפני קבלת התורה.
ג, אולי מצרים לא עבדו לכל כבש וכבש ממש אלא בכללי עבדו לאליל ה'כבש' או רק לחלק מהכבשים וא"כ כל כבש וכבש כשר משום חזקה דרובא שאינו נעבד -
מאיר חוגיאורח
משה לא התכוון באמת להקריבם אלא זה רק כדי לחזק שתכבד יד ה' על פרעה ועל עמו עד שגם זבחים ועולות וכל מה שיש לו ייתן בעד נפשו אבל לא עלה בדעת משה לעשות זבח רשעים כלל!!! (רמב"ן)
-
מרדכי יהודה טויסיגאורח
מבואר בספר הקדוש תולדות יצחק דיראת מצרים פירושו דכיון שהיו עובדים ל"מזל" טלה לכן לא "אכלו" את הכבשים ולא דזה היה הע"ז שלהם
-
משה נתנאל ורטהיימיראורח
אם הגוי מבטל אותו מותר להקריב והא גופא שנותנים להקריב הוי כביטול
-
יונתן חיים בן עזריאורח
1) פרעה לא היה מצרי ולא עבד אותו וגם עבדיו.
2) גנבו מישראל ואין אדם אוסר דבר שאינו שלו.
3) תתנו אבל לא נקבל.
4) בטלו את הע"ז.
-
-
מאתתגובות