תגיות: פרשת שמות
- This topic has 5 תגובות, משתתף 1, and was last updated לפני שנה 1, 3 חודשים by נפתלי.
מציג 3 תגובות משורשרות
-
מאתתגובות
-
-
אהרן שמואל גרוסמןאורח
עיין "בן יהוידע" (סנהדרין נח: )שמוכיח מכוח שאלה זו שהרים ידו בפועל (וזה כבר נקרא איסור)
-
נפתליאורח
תגובה
-
-
ישראל ברנפלדאורח
האמרי אמת שואל את זה ומתרץ שההרמה נחשבת חלק מהמעשה אפילו אם לא הכה בפועל.
ובחישוקי חמד כתוב כיון שזה מחשבה שעושה פרי ויכול להיגרם מזה עוד חטאים כגון לשון הרע רכילות ועוד לכן נקרא רשע אפילו אם לא הכה בפועל. -
ירמיהו גרוסמןאורח
הגראי"ל שטיינמן כותב באילת השחר בבשלח פרק טז פסוק יט שכל זה דווקא באדם שלא מורגל בעבירות אבל דתן ואבירם לכאורה היו מורגלים בעבירות ולכן חישבנו את המחשבה למעשה
-
דוד קריספיןאורח
נ"ל שכיון שהיה לפני מתן תורה ויש לו דין בן נח לכן מחשבה מצטרפת למעשה
-
-
מאתתגובות
מציג 3 תגובות משורשרות